Forum CS-Serwer zaprasza!

Forum poświęcone grze Counter Strike


#1 2010-07-06 13:04:12

miszu

http://img381.imageshack.us/img381/949/userb.png

Zarejestrowany: 2010-07-06
Posty: 12
Punktów :   

Trainz Railroad

Ludzie z Auran przygotowali kolejną, trzecią już (a kolejna z oznaczeniem 2006 zbliża się wielkimi krokami), odsłonę produktu typu must-have dla wszystkich miłośników kolejnictwa i ich synów/wnuków;). W tym miejscu muszę się Wam do czegoś przyznać – do tej pory nie miałem styczności z poprzednimi produktami tej serii i z tym większą rezerwą podszedłem to Trainz. W każdym razie – zapraszam do przeczytania mojej recenzji, napisanej z punktu widzenia laika...

And you'd like to be another
A different guy and a better lover
For your love, for your life check your way.
And you like the Rock'n'Roller
A different life and Whisky Cola
But don't be low keep your own style
And catch your train!

Zanim przejdę do szczegółów rozgrywki – kilka słów dla fanów serii. Parafrazując producentów i dystrybutora – jest to samo, a nawet więcej niż w poprzedniej części: lokomotywy parowe, wraz z trójwymiarowymi przyrządami sterującymi w kabinie, stworzone w oparciu o prawdziwe dane fizyczne, maszynistom można wydawać polecenia wykonywania zadań, pojawiła się kamera swobodna, pozwalająca na zwiedzenie całych światów/map przygotowanych przez twórców, oraz graczy, tworzących ogromną sieć miłośników... hm, torów:P. Co oferuje Trainz wiele godzin zabawy i ogrom informacji dla tych zainteresowanych kolejnictwem. Grać można w jeden z trzech rozbudowanych trybów:

1. Maszynista. Czyli kierowanie wirtualnym pociągiem, nudne? Nigdy (no chyba, że jesteś przyzwyczajony do GTA I rozjeżdżania ludzi…, ale wtedy nie masz czego szukać w Trainz, bo ta gra wymaga precyzji, skupienia i cierpliwości). W tym trybie mamy możliwość sterowania składem na kilka sposobów. Pierwszy zwany Kabinowym przenosi nas do wirtualnej kabiny i to zza jej przyrządów spoglądamy na trasę, a kursor zastępuje nam ręce, gdy musimy pociągnąć za dźwignię hamulca czy też za „gwizdek”(sic!, ale frajda! Ubawiłem się jak dziecko, zwłaszcza, że każda lokomotywa gwiżdże trochę inaczej!); uprzedzam, że nie jest to łatwe i jeśli już chcecie spróbować w nim swoich sił to radzę najpierw poćwiczyć na uproszczonym systemie sterowania zwanym DCC. Prędkością steruje się za pomocą pokrętła, a hamowanie i zmiana biegów ukryte są pod odpowiednimi przyciskami – wszystko to w prawym, górnym rogu ekranu. Można też przełączyć się na widok mapy i stamtąd wszystkim starować – zwrotnicami, światłami, ruchem pociągów.

2. Geodeta. Taki Populous (pamięta ktoś jeszcze tą grę?) dla kolejarzy. Ogólnie rzecz biorąc chodzi tu o tworzenie światów, torowisk, okraszanie je wybranymi składami, budynkami, drzewkami, drogami, liniami energetycznymi, ogrom tego... Kręci cię coś takiego? To poczujesz się jak w raju, po którym będziesz mógł/a sobie pojeździć wymarzonym pociągiem.

3. Scenariusze. Taki miks tego co było w Maszyniście z pomysłami twórców;). Np. jeździmy tak by wpasować się w rozkład jazdy, lub przetaczamy tabory (ile ja przy tym nerwów straciłem:( ). Już dostępnych jest zaledwie kilka takich scenariuszy, które po kilkunastu podejściach nie będą kryć przed wami żadnych tajemnic.

Oprócz powyższych w grze zaimplementowano Lokomotywownię, czyli „miejsce”, gdzie można obejrzeć lokomotywy i wagony, wraz ze wszystkimi najważniejszymi o nich informacjami. Do tego – możliwość Wymiany Trainz, czyli wirtualny „handel” z miłośnikami tej gry. Jest w czym wybierać.

Don't be lazy man and work off your ass,
He's the boss you've gotta do what he says!

Technikalia… hm, jeśli chodzi o grafikę to mógłbym powiedzieć tyle samo złego co i dobrego. To co najważniejsze, tzn. pociągi i tabory, zostało dopracowane w najmniejszym nawet szczególe i nic złego na ten temat powiedzieć nie mogę, jednak jeśli chodzi o inne obiekty to cóż, mogłoby być lepiej, a cały, nowy, silnik graficzny pomimo zapewnień twórców nie jest zbyt sprawny. Gra potrafiła mi się ni z tego ni z owego wyłączyć z powodu błędu w wyświetlaniu grafiki, a na dodatek to draństwo jest RAMożerne i doradzam Wam zakupienie dodatkowej kości pamięci jeśli posiadacie tyle co ja (tzn. tyle ile jest w wymaganiach pudełkowych).

A jeśli chodzi o udźwiękowienie to należą się twórcom wielkie brawa, zwłaszcza za dbanie o realizm! Nic dodać nic ująć.

Catch your train, run and forget those ways,
Keep it cool it's not too late!

Suma sumarum. Mam mieszane uczucie. Wiem, że ta gra jest świetna i w swojej kategorii na razie nie ma sobie równych. Jednocześnie mam świadomość, że jest ona przeznaczona dla raczej wąskiego grona odbiorców. W każdym razie jeśli lubisz kolej to marsz do sklepu, jeśli nie do końca, ale szukasz czegoś nowego to zastanów się dwa razy i odejmij 0,5 pkt. od mojej oceny.

And you'd like to be another
A different guy and a better lover
For your love, for your life check your way.
And you like the Rock'n'Roller
A different life and Whisky Cola
But don't be low keep your own style
And catch your train!

* Ten oraz inne cytaty pochodzą z utworu grupy Scorpions pt. Catch your train
Plusy:
+ ogrom świata i możliwości
+ pociągi, pociągi
+ swoboda
+ realizm
+ cena

Minusy:
- pociągi, pociągi...czyli dla wąskiego grona zapaleńców
- drobne błędy graficzne

Ocena ogólna: 9/10
Trainz Railroad Simulator 2004
Gatunek gry: symulacja
Wydawca polski: CD Projekt
Wydawca oryginalny: Strategy First
Data wydania polskiego: 13 październik 2005
Data wydania oryginału: 10/2003
Oryginalna strona gry: http://www.auran.com/TRS2004/
Język gry: Polski
Tryb gry: Single player
Dostępna platforma: PC
Minimalne wymagania sprzętowe:

* procesor: 800 MHz
* pamięć: 256 MB
* grafika: GeForce 2 lub lepsza
* hdd: 1,7 GB

Liczba cd w pudełku: 2

Offline

 
free counters Licznik prowadzony od : 22.01.11

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plBramka Sms ile żyje świnka morska